wtorek, 12 marca 2024

EDA JANOTA - "POZWÓL MI ZABRAĆ TWÓJ GRZECH"

Szanowni Państwo,
jesteśmy już w połowie Wielkiego Postu, który ma pomóc Nam przygotować swe dusze na Misterium Męki Pańskiej ale także na Chwałę Jego zmartwychwstania - zapowiedzi także i naszego Zbawienia.

Pani Eda Janota przesłała nam swój wiersz-modlitwę, który cytuję poniżej. Dziękuję za udostępnienie go do swobodnej dystrybucji.


EDA JANOTA

"Boże coś Polskę"
"Boże coś Polskę przez tak długie wieki
Otaczał blaskiem potęgi i chwały.
Coś ją osłaniał tarczą swej opieki
Od nieszczęść, które przygnębić ją miały.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie! ..."


Ojczyznę WOLNĄ, racz nam wrócić PANIE !!!!
(Na podstawie tekstu ALOJZEGO FELIŃSKIEGO z 1816r.)

"POZWÓL MI ZABRAĆ TWÓJ GRZECH "

I
1. O, Jezu Chryste !!
Czy widzisz mój Panie
z wysokości Twego Krzyża
przez ból i krwawiące Rany
kolejne mojej Ojczyzny konanie?!

2. Ojczyzny wielokroć zdradzanej .
Dla Ciebie i dla Niej
znów krzyż pogardy zgotowany !
W cynowej misie gwoździe wyostrzone
i młotek do rąk oprawców dopasowany.

II
3. O, Ludu Jeruzalem !
Któryś mnie witał: "Hosanna, Hosanna !",
a żegnał: "Ukrzyżuj Go! ukrzyżuj... !"
Pozwól mi zabrać twój grzech
I na ramionach mego Krzyża
grzech i winę twoją samotnie
na Wzgórze Golgoty nieść.

4. I ty, Narodzie Polski!
Z Orlego Gniazda Mieszka I pochodzący,
Pozwól mi zabrać twoje grzechy
I na ramionach mego Krzyża
te grzechy i winę twoją samotnie
na Wzgórze Golgoty nieść.

5. Pozwól mi wziąć twą winę i grzechy,
a poniosę Ojczyznę twoją
na Wzgórze Golgoty - Czaszką zwane -
By ze mną ukrzyżowana w godzinie śmierci
Ducha swego na wieczność
Panu Bogu oddała....

III
6. O, Panie Jezu !
Dziś Ja pod Krzyżem Twoim staję -
Korona - Rzeczpospolita Polska !
Moje serce z bólu się kraje,
gdy wciąż dzieci me giną
w grzechach ciemności i winie...,

7. Więc weź mnie o Jezu
W przybite Ramiona
I na Krzyżu nieś Swoim.
O, Panie, Jezu Chryste !!
Dzisiaj - Nadzieją Tyś moją jedyną !!!!

8. Moje serce z bólu się kraje,
gdy wciąż dzieci me giną
w grzechach ciemności i winie,
Więc weź mnie o Jezu
W przybite Ramiona
I na Krzyżu nieś Swoim.

O, Panie, Jezu Chryste !!
Dzisiaj - Tyś Nadzieją moją jedyną,...!
~~~~~~~~~~~~

Eda Janota

Brak komentarzy: